Wie zijn wij?
Ontdek hier wie wij zijn.
Functie
Missie van de afdeling:
Het departement ‘Voorgeschillen’ binnen de Directie Professionele en Hypothecaire Kredieten staat in voor het begeleiden van onze klanten in hun engagementen ten opzichte van de bank om zo een evenwicht te behouden tussen onze terugvorderingen bedragen en de nodige provisies. Deze ondersteuning wordt op een professionele en gestructureerde manier verleend in het kader van een welomschreven inzamelingscyclus.
Jobomschrijving
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
Binnen de kredietafdeling is de "Dossierbeheerder Voorgeschillen" verantwoordelijk voor de opvolging en het beheer van kredietdossiers met betalingsachterstanden.
- Je staat in voor het beheer van kredietdossiers met verhoogd risico (bv. achterstallen, externe meldingen….)
- Je ondersteunt het verkoopnet bij de opvolging van de rekeningtoestanden van de debiteuren in overschrijding en gaat na of de procedures op een correcte manier gevolgd worden.
- Je onderhandelt dagelijks, zowel mondeling als schriftelijk, met debiteuren om via minnelijke weg de terugbetaling te bekomen.
- Je verstuurt ingebrekestellingen en maakt indien nodig een voorstel tot opzegging op.
- Je onderzoekt en doet de opvolging van de probleemdossiers "Grote Risico’s", zoekt aangepaste oplossingen o.b.v. een kwantitatieve en kwalitatieve analyse, teneinde het beheer van de kredietrisico’s voor de bank te optimaliseren.
- Je doet aan risicodetectie door de opvolging van externe en interne meldingen.
- Je werkt mee aan de verbetering van de kredietprocessen en –procedures, om de efficiëntie van de dienst te optimaliseren.
- Je werkt nauw samen met de dienst Analyse en met het commercieel net.
Aanbod
- Een bedrijfscultuur die open is en een aangename werksfeer biedt.
- Een dynamische functie waarin je snel kunt groeien en veel kunt leren.
- Een team dat initiatief en samenwerking aanmoedigt en ondersteunt.
- Een organisatie die investeert in haar medewerkers door hoogwaardige trainingen en echte kansen voor carrièreontwikkeling.
- Een competitief salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Een job binnen een stabiele organisatie, de Crédit Mutuel Alliance Fédérale, die lange-termijnrelaties met medewerkers en klanten waardeert.
Kortom: bij Beobank kom je terecht in een open en dynamische bedrijfscultuur met een aangename werksfeer waar vaardigheden minstens even belangrijk zijn als een diploma. We geloven in een menselijke aanpak en willen dat elke Beobanker zich goed voelt op de werkvloer.
Bij Beobank maak je deel uit van een cultuur van doeners en geniet je van flexibiliteit: je kan bijleren en doorgroeien.
Benieuwd geworden? Solliciteer vandaag nog! Breng gewoon jezelf mee!
Profiel
Vaardigheden:
- Je werkt georganiseerd, planmatig en nauwgezet.
- Je bent stipt in het naleven van procedures, reglementen en deadlines.
- Je bent een kordaat onderhandelaar en stressbestendig.
- Je denkt oplossingsgericht.
- Diplomatie, discretie en verantwoordelijkheidsgevoel zijn je eigen.
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
- Je beschikt over een goede kennis van MS Office-toepassingen.
Ervaring / Kennis:
- Je hebt relevante werkervaring in het domein kredieten en bent in staat een dossier financieel te analyseren.
- Je begrijpt de kredietbehoeften van cliënten en zoekt aangepaste oplossingen.
- Je bent bij tweetalig in het Nederlands en Frans, met een perfecte beheersing van het Nederlands.